Salgs- og Leveringsbetingelser
 
Handelsvilkår - Repart aps giver dig en tryg og sikker handel


 
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle ordrer bestilt online på repart.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og repart.dk
 
Bestillingsbekræftelse
 
Når du har afgivet en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvori der angives, hvilke dele du har købt.

Levering
 
Der er som udgangspunkt 1-2 hverdages leveringstid på lagervarer og 3-5 dage på varer der ikke er på lager.
 
VIGTIGT:
 
Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, således at fragtskader kan opdages allerede ved leverancen. Hvis varen ikke er i orden ved modtagelse, eller hvis du finder skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), kontakt da Repart (tlf. 86250211 eller lager@repart.dk) hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Ved skader/mangler fraråder vi at produktet tages i brug, før du har været i kontakt med Repart og al emballage bør gemmes som dokumentation for, at varen har haft en skjult skade.
 
Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag kl 12:00, da dette letter bevisbyrden over for transportør/lager væsentligt. Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette når du kvitterer for modtagelsen. Dog bør du nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet. Herefter bedes du kontakte Repart aps for at aftale det videre forløb.
 
Levering til udlandet inkl. Grønland og Færøerne
 
Hvis du har behov for levering til udlandet inkl. Grønland eller Færøerne, kan du bestille dine varer på telefon 86250211 eller mail webshop@repart.dk
 
 
Levering og priser
 
Levering sker med postdanmark og varen leveres til afhentning på nærmeste/valgte posthus. Der adviseres fra postdanmark enten via mail, sms eller brev når pakken er klar til afhentning.
 
Ordrer kan også afhentes i vores butik på Klamsagervej 5, 8230 Åbyhøj ved Århus.
 
Ved bestilling på shoppen sendes alle varer til nærmeste posthus/afhentning til en fast lav pris på 39,- dkk i hele landet. Ønsker du varen tilsendt til dit arbejde (eller anden erhvervsadresse)  bliver den leveret til adressen for 49,- .
Ved bestilling via mail eller telefon beregnes porto efter pakkens størrelse. Dog altid minimum 50,-dkk
 
 
Pris og betaling
 
Du kan bestille dine varer online og betale med Mobilepay, Visa/Dankort og MasterCard.
 
Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Repart aps eller andre har mulighed for at læse dataene.
 
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 
Dankort (dankort og visa dankort)
 
Dette er danske betalingskort og ved annullering/returnering går der mellem 2-3 dage før beløbet er indsat på kundens bankkonto.
 
 
Mastercard og Visa Elektron
 
Der findes forskellige typer af Mastercard. Nedenstående oplysninger er de generelle betingelser for køb. Der bliver opkrævet 1,5% af købet i kort gebyr. Gebyret fremgår af betalingen.
 
Efter annullering/returnering af køb vil der gå 2-3 dage før beløbet bliver hævet fra Reparts bank. Hvornår beløbet er til rådighed på kundens bankkonto afhænger af hvornår købet er foretaget:. Gebyr opkrævet i forbindelse med betaling returneres ikke.
 
 
Force majeure
 
I tilfælde af force majeure forbeholder Repart aps sig ret til helt eller delvis at annullere aftalen, eller udskyde leveringen.
 
Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig eller militær indkaldelse, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, statsindgriben af en hvilken som helst art, mangel på drivkraftmidler eller omstændigheder i øvrigt, som ligger uden for Repart aps´ kontrol, og som påvirker Repart aps´ muligheder for at opfylde sine leveringsforpligtelser.
 
 
 Klagemuligheder
 
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@repart.dk eller ringe på telefon 86 25 02 11. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
 
 
Fortrydelsesret ved køb i webshop
 
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på repart.dk. 
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
 
a)     har modtaget din vare
 
b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
 
c)     får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
 
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til webshop@repart.dk eller ved at ring til os på 86250211. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse på mail og nederst i disse betingelser. 
                       
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 
 
 
Returnering
 
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 
 
 
Varens stand, når du sender den retur
 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan besigtige varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må besigtige varen, men ikke tage den i egentlig brug. Vi forbeholder os ret til at fratrække en forholdsmæssig andel fra dit returbeløb (typisk 20 % af varens pris), såfremt du ikke har returneret varen i den intakte originale emballage, hvis du har skrevet eller sat mærkater på emballagen eller på andre måder har forringet dens værdi.
 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
 
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
 
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
 
Repart ApS
Klamsagervej 5
8230 Åbyhøj
 
 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
 
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?
 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular (se nederst) eller vedlægger kopi af faktura. 
 
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 
  
Reklamationsret
 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler på repart.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Klagemuligheder

 
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@repart.dk eller ringe på telefon 86 25 02 11. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
 
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
 
 
Varen sendes til:
 
Repart ApS
 
Klamsagervej 5
 
8230 Åbyhøj
 
 
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
 
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 
 
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende og afhenter IKKE pakker på posthus. 
 
 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
 
 
Persondatapolitik
 
 
For at du kan indgå aftale med os på repart.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
 
 
Navn
 
Adresse
 
Telefonnummer
 
E-mail adresse
 
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
 
 
Personoplysningerne registreres hos Repart ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
 
 
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 
 
 
Kun ansatte har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 
Den dataansvarlige på repart.dk er Katja Thorpstrup Pedersen.
 
 
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
 
Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
 
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse.
 
Når du har afgivet en ordre, vil du modtage ordrebekræftelse samt evt. servicemails vedrørende dit køb via mail. Din mail videregives automatisk til Trustpilots automatiske system. Den bruges udelukkende til at fremsende en opfordring til at vurdere købet ved Repart hos Trustpilot. Mailadressen oplyses ikke til andre parter.
 
 
Som registreret hos Repart ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Repart ApS via e-mail webshop@repart.dk  
 
 
 Klageadgang
 
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salgafdelingen i Repart på mail reservedele@repart.dk eller på telefon 86250211. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet – www.forbrug.dk - såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
 
 
 
Standardfortrydelsesformular 
 
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
 
-  Til Repart aps, Klamsagervej 5, 8230 Åbyhøj. Mail: webshop@repart.dk fax 86258130.
 
-  Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
 
-  Bestilt den (*)/modtaget den (*)
 
-  Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
 
-  Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
 
-  Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
 
-  Dato



 

 

 

Vi bruger cookies på vores hjemmeside for at give dig den bedst mulige service. Læs mere her​.