FAQ - Ofte stillede spørgsmål

 

Jeg handler på repart.dk for første gang, hvordan finder jeg den rigtige vare? 

Du finder den vare, du skal bruge, ved at bruge vores 3-trins søgefunktion på forsiden. Her vælger du produkt, fabrikat og til sidst reservedels kategori. Dernæst finder du den vare du skal bruge og trykker "læg i kurv". Husk altid at tjekke om varen sidder i netop din model eller om den har de rigtige kendetegn/karakteristika, er du i tvivl så ring endelig til os inden du bestiller.

Du kan se hvor mange varer, du har lagt i indkøbskurven øverst i højre hjørne. Hvis du klikker på kurven får du vist kurven og indholdet. Du kan vælge, at handle videre og komme flere varer i indkøbskurven ved, at klikke på Repart logoet eller ”tilbage til shop”, eller du kan vælge at afslutte dit køb.  

Når du er klar til bestilling, går du til indkøbskurven og tjekker alt er, som det skal være, dernæst går du til kassen. Her indtaster du alle dine kontaktinformationer, godkender ordren og betaler med et af de viste kort på siden eller mobilepay. Så er din ordre gennemført, og du skal tjekke din mail for en bekræftelse herpå.

 

Hvis I er en offentlig institution, er der andre betalingsmuligheder for Jer.

Hvis du er offentlig institution har du mulighed for at vælge ”Faktura” betaling som er tilgængelig sammen med et gyldigt EAN nummer. Så får i automatisk tilsendt en faktura som OIOUBL fil hvor der er 30 dages betalingsfrist på.

 

Er det sikkert at handle online?

Det er sikkert at handle online hos os. Dine oplysninger videregives ikke til andre, da de kun bruges til behandling af din ordre jævnfør vores persondatapolitik. 

 

Hvor lang tid går der fra, at jeg har bestilt, til jeg har varen?

Typisk vil der gå 1-2 hverdage alt efter hvad tid på dagen, du har bestilt varen. Vi bestræber os på at pakke og sende alle varer inden kl. 16.00, så hvis du bestiller inden, er der stor chance for, at den bliver sendt samme dag. Læs mere under vores salgs og leveringsbetingelser.

 

Hvad hvis en vare er udsolgt?

Hvis en vare er udsolgt, bestiller vi den med det samme. Skulle den mod forventning være udgået eller mangler på leverandørens lager, får du selvfølgelig besked med det samme og muligheden for at annullere ordren.

 

Hvilke betalingsmåder kan jeg vælge imellem, og hvornår trækkes pengene?

Du kan bruge Dankort/Visa Dankort , MobilePay , eDankort , Visa , Visa Electron , MasterCard  , Mastercard Debit. Vær dog opmærksom på, at hvis du benytter et debitkort, vil din bank reservere beløbet på din konto. Vi trækker først beløbet, når din ordre er afsendt eller plukket til afhentning i butikken. 

 

Hvorfor skal jeg betale gebyr for at købe med et Mastercard eller VISA Electron? 

Der opkræves altid gebyr ved brug af Mastercard , edankort og Visa Elektron. Det er et gebyr bankerne opkræver. Dette pålægges kunden.
 

Hvad modtager jeg fra repart.dk efter, jeg har lavet en bestilling?

Når du har færdiggjort en ordre på siden, vil du modtage en bekræftelse pr. mail på dit køb. Derfor er det vigtigt, at du tjekker din kvittering grundigt igennem for evt. fejl og hurtigst muligt underretter repart.dk, hvis du opdager fejl i ordren.

 

Er min ordre blevet sendt?

Først når vi har afsendt din ordre bliver pengene trukket fra din konto, og du vil modtage et Track and Trace-nummer fra PostNord.

 

Kan jeg følge min ordre?

Du vil modtage et Track and Trace-nummer fra PostNord på den mail du har oplyst ved bestilling. Hvis du ikke modtager dette nummer, kan du kontakte vores kundeservice, hvor vi vil hjælpe med at få fat i dit Track and Trace-nummer.

 

Hvorfor kan jeg ikke få pakken leveret direkte til min adresse?

Vi har valgt at vores kunder skal tilbydes den billigste mulige forsendelse, derfor sendes pakker direkte til posthuset hvor de ofte kan afhentes samme dag som de ankommer.
Du kan også vælge at få det leveret til din arbejdsplads eller anden erhvervsadresse, så leveres pakken helt ud til adressen til en lidt højere pris.

 

Kan jeg ændre i min bestilling?

Hvis vi skal ændre ordren, skal du kontakte kundeservice på webshop@repart.dk Hvis varen er pakket eller sendt, er det ikke muligt at ændre den igangværende ordre.

 

Kan jeg annullere min bestilling?

Du kan godt annullere ordren, såfremt den ikke er pakket eller sendt endnu. Du skal kontakte vores kundeservice, hvis ordren skal annulleres.

 

Kan jeg handle på repart.dk, hvis jeg er under 18 år?

Du kan ikke handle på repart.dk, hvis du er under 18 år, da man ifølge dansk lovgivning, skal være fyldt 18 år for at kunne indgå aftale.

 

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du kan finde proceduren under "kundeservice" nederst på siden, der er et afsnit om returvarer som skulle hjælpe på bedst mulige måde med at få sendt varen retur.

Ved returnering kan vi være behjælpelige med en returlabel som kan fremsendes på mail, ved henvendelse til vores kundeservice. Den koster 39,- som bliver fratrukket dit tilgodehavende inden du får dine penge retur på kontoen.

 

Hvor lang tid har jeg til at returnere en vare?

​Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag du har modtaget din pakke. Hvis du i denne periode har meddelt os, at du ønsker at returnere din vare, har du yderligere 14 dage inden varen skal være leveret retur hos os. Se iøvrigt vores returregler.

 

Hvornår modtager jeg min tilbagebetaling?

Når vi har modtaget din returvare, har du beløbet på din konto senest indenfor 14 dage, oftest inden for 7 dage. Hvis varen er modtaget intakt i ubrugt stand i original emballage får du naturligvis hele dit købsbeløb retur inkl. Fragt. Det eneste du selv skal betale er fragten til at returnere varen til os.

 

Jeg har modtaget en forkert/defekt/fejlbehæftet vare, hvad gør jeg?

Vi beklager meget, hvis du har modtaget en forkert, defekt eller fejlbehæftet vare. Hvis dette er tilfældet, skal du henvende dig til vores kundeservice, og herfra aftales nærmere hvad der skal ske. I nogle tilfælde ønsker vi varen retur, og andre gange kan det være tilstrækkeligt med billeder eller beskrivelser. Det afhænger af fejlen og varen. Hvis varen skal retur, betaler vi naturligvis returfragten via fremsendt postlabel.

 

 Har repart.dk en fysisk butik?

repart.dk er også en fysisk butik, Repart aps, hvor du kan bestille og afhente varer. Her er du altid velkommen til at komme forbi. Vi bor på Klamsagervej 5, 8230 Åbyhøj med front lige ud til Viby Ringvej i Aarhus. Vi har åben alle hverdage. Mandag til torsdag 8-16 og fredag 8-15,30.

 

Vi bruger cookies på vores hjemmeside for at give dig den bedst mulige service. Læs mere her​.